Logo NPO Ombudsman
NPO Ombudsman
  • Uitspraken/columns
  • Contact
    • Contact
    • Procedure
    • Route van een klacht
    • Mail ons
    • Code Journalistiek Handelen
    • Nieuwsbrieven
    • Overzicht
  • Over de ombudsman
    • Over de ombudsman
    • Wat doet de ombudsman
    • Wie is de ombudsman
    • Jaarverslagen
    • In de media
    • Overzicht
  • Podcasts
Zoeken Zoeken in NPO Ombudsman
  • Home
  • Seizoen 3 van de podcast Achter de klacht

Seizoen 3 van de podcast Achter de klacht

Een overzicht van de afleveringen van het derde seizoen van de podcast Achter de Klacht.

Podcasts

  • 3.6: Transparantie: nuttig of noodzaak? Gerson Veenstra van EenVandaag en Emma van den Berg van BOOS vertellen hoe transparantie werkt en waarom ze het doen. Student Kris Sturkenboom onderzocht of het publiek behoefte heeft aan transparantie.
  • 3.5: Kun je als journalist in een oorlog zoals in Oekraïne onpartijdig blijven? Klagers vroegen het de Ombudsman. Het publiek hoort over de gevechten, de mensen en de doden via journalisten. Maar geven zij een eenzijdig beeld?
  • 3.4: Politieke berichtgeving bij de publieke omroepen: het publiek heeft er vragen over en vindt er wat van. De onafhankelijkheid van de journalist is het sleutelwoord.
  • 3.3: De Journalistieke Code van de NPO bevat de ethische spelregels waar alle journalistiek op de NPO zich aan hoort te houden. Maar waarom eigenlijk? Wat vinden journalisten er zelf van?
  • 3.2: Fout gemaakt in een artikel of uitzending? Dan moet je die herstellen. Maar hoe doe je dat, netjes, duidelijk en voldoende?
  • 3.1: Veruit de meeste klachten of vragen die de ombudsman binnenkrijgt, gaan over de keuzes die programma's of nieuwsredacties maken. Waar schenk nu je wel of geen aandacht aan

Omroepen

  • AVROTROS
  • BNNVARA
  • EO
  • KRO-NCRV
  • HUMAN
  • MAX
  • NOS
  • NTR
  • PowNed
  • VPRO
  • WNL
  • ON
  • ZWART

Overig

  • Nationale Ombudsman
  • Kijkwijzer (NICAM)
  • Commissariaat voor de media (CvdM)
  • Raad voor de Journalistiek (RvdJ)
  • Organization of News Ombudsmen (ONO)
  • Meldpunt Internet Discriminatie (MiND)
  • Reclame Code Commissie
  • NPO Service

Privacy

  • Uw privacy
Footer logo NPO Ombudsman